Leverans och returer

Leverans

  • Fri hemleverans (Postnord) till din brevlåda och 1-3 vardagar leveranstid (leverans utanför dörr alternativt ombud om ditt paket ej kan lämnas av i din brevlåda)
  • Express hemleverans (Postnord): 99 kr och 1-2 vardagar leveranstid (för order lagd senast kl 12.00 vardag innan). Leverans till din brevlåda (utanför dörr alternativt ombud om paket ej kan lämnas av i din brevlåda). Vänligen notera att vissa postnummer ej har express hemleverans
  • Ombudsleverans (DHL Service Point): 39 kr till ditt närmsta DHL Service Point ombud. 1-4 vardagar leveranstid
  • Leveranstider för ordrar lagda senast kl 12.00 på en vardag och inom Sverige
  • Leveransavisering med spårningslänk mejlas när vi skickat din order
  • 30 dagar öppet köp
  • Alla våra smycken säljs endast online direkt från oss till dig via vår egen hemsida för att kunna erbjuda bästa kvalitet och kundupplevelse


Returer

  • Fri retur på alla ordrar inom Sverige och 30 dagar öppet köp
  • Returnerade smycken måste vara oanvända (av hygienskäl) samt i originalskick (som när du fick ditt smycke) och inkludera originalförpackning för att returneras
  • Vänligen följ vår 3 stegs returprocess för att returnera ditt smycke:
    1. Gå in på sparv.intflow.se för att skapa upp din fria retur genom Postnord. Fyll i din epost och ditt ordernummer (5 siffror – finns på din beställningsbekräftelse som mejlades efter ditt köp och din följesedel). Ange produkt(er) som du önskar att returnera. När formuläret är ifyllt skapas en QR kod för din förbetalda retur och som även mejlas till dig från Postnord
    2. Placera smycket i smyckesboxen tillsammans med din följesedel eller lapp med ditt ordernummer på och packa väl (använd exempelvis emballage som följde med din order)
    3. Skicka tillbaka paketet på ditt närmsta Postnord ombud – visa upp QR koden på ombudet och ange att du ska skicka ett Postnord paket med förbetald fraktetikett som ska skrivas ut och fästas på paketet. Vi aktiverar din återbetalning genom Klarna så snart vi mottagit och behandlat din inkomna retur
  • Tull och importkostnad för retur utanför EU återbetalas inte
  • Kostnad för express hemleverans eller leverans till ombud återbetalas inte
  • Återbetalning genom samma betalsätt som vid köp
  • Utifall att du önskar att göra en reklamation vänligen skicka ett mejl till [email protected] och ange ditt order nummer och kontaktuppgifter samt beskriv ditt reklamationsärende. Om möjligt får du gärna skicka med en bild så att vi kan hjälpa dig så snabbt som möjligt
  • Vi strävar efter att hantera returer och reklamationer så snabbt som möjligt


Kontakta oss

Frågor om leverans eller returer? Kontakta oss gärna på [email protected]


FÖLJ OSS @SPARVACCESSORIES

Sparv