Leverans och returer

Leverans

  • Fri hemleverans till din brevlåda och 1-3 vardagar leveranstid inom Sverige (utanför dörr alternativt ombud om ditt paket ej kan lämnas av i din brevlåda)
  • Express hemleverans: 99 kr och 1 vardag leveranstid till nästkommande vardag (inom Sverige och för order lagd innan kl 12.00 vardag innan). Express hemleverans till din brevlåda (utanför dörr alternativt ombud om paket ej kan lämnas av i din brevlåda) 
  • Övriga länder: fri hemleverans till brevlåda (ombud om ditt paket ej kan lämnas av i din brevlåda)
  • Leveransavisering mejlas när vi skickat din order
  • Leverans utförs av Postnord
  • Förlängt öppet köp tom 15 januari 2021
  • Alla våra smycken säljs endast online direkt från oss till dig via vår egen hemsida för att kunna erbjuda bästa kvalitet och kundupplevelse


Presentinslagning eller julklapp

  • Presentinslagning eller julklapp? Ange i meddelandefältet i kassan så slår vi in ditt paket (ingen extra kostnad)
  • Personligt meddelande på kort? Ange i meddelandefältet i kassan så hjälper vi dig (ingen extra kostnad)
  • Leverans till annan adress? Ange namn och leveransadress i meddelandefältet i kassan så skickar vi ditt paket dit du vill (ingen extra kostnad)
  • Förlängt öppet köp tom 15 januari 2021


Returer

  • Fri retur på alla ordrar inom Sverige
  • Vänligen följ vår 3 stegs returprocess för att returnera ditt smycke: 
    1. Kontakta info@sparv.se och ange ditt ordernummer (inklusive presenter och julklapp) och din leveransadress för att få en förbetald retursedel
    2. Placera smycket i smyckesboxen och packa den väl (använd exempelvis emballage som följde med till din order). Fäst på den förbetalda retursedeln utanpå paketeringen
    3. Skicka tillbaka paketet på ett Postnord ombud (finn ombud här) och invänta vår konfirmation
  • Returnerade smycken måste vara oanvända (av hygienskäl) samt i originalskick (som när du fick ditt smycke) och inkludera originalförpackning för att returneras
  • Tull och importkostnad för retur utanför EU ersätts ej
  • Återbetalning genom samma betalsätt som vid köp
  • Utifall att du önskar att göra en reklamation vänligen skicka ett mejl till info@sparv.se och ange ditt order nummer och kontaktuppgifter samt beskriv ditt reklamationsärende. Om möjligt får du gärna skicka med bild så att vi kan hjälpa dig snabbare
  • Vi strävar efter att hantera returer och reklamationer så snabbt som möjligt


Kontakta oss

Frågor om leverans eller returer? Kontakta oss gärna på info@sparv.se